تعادل در افطار وسحر

 

نوع مطلب :بهداشتی ،

نوشته شده توسط:

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در ادامه گفت: مصرف شیر گرم، فرنی یـا شیر برنج ، هنگام افطار مناسب است.

عبداللهی افزود: استفاده از مواد غذایی آبکی مانند سوپ، آش، حلیم بـدون روغن و همچنین مایعات به هنگام افطار و سحر موجب حفظ تعادل آب و املاح فرد روزه دار می شود.

وی تاکید کرد: استفاده از سبزی ها و میوه ها در هنگام افطار و همچنین در فاصله زمانی بین افطار تا سحر به دلیل اینکه منبع خوبی از فیبر هستند برای دستگاه گوارش بسیار مفید است و مانع بروز یبوست می شود. توصیه می شود در وعده سحری مقدار مناسبی سبزی های مختلف مصــرف شود

وی گفت: یکی از عادات غذایی نادرست روزه داران این است که به دلیل تشنگی زیاد افطار را با آب سرد و یا نوشیدنیهای سرد شروع می کنند که توصیه می شود افطار را با نوشیدنیهای گرم و یا ولرم مانند آب ولرم، چای کمرنگ و شیر گرم آغاز کنند.

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت افزود: پس از آن روزه داران می توانند از خرما یا کشمش استفاده کنند زیرا این دو ماده غذایی موجب کنترل اشتها می شود و از پر خوری به هنگام افطار ممانعت می کند.

عبداللهی افزود: علاوه بر آن مصرف خرما در ماه مبارک رمضان در تنظیم قند خون بسیار مفید اسـت لـذا تـوصیه می شود که در وعده افطار تا حد ممکن سه تا پنج عدد خرما مصرف شود و البته از مصرف بیش از حد خرما نیز مانند سایر شیرینی ها پرهیز شود



 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات